úterý 15. dubna 2014

Drážďany / Dresden / Deutschland / part1 / October 2013

A je tu první díl o našem cestování po Německu, po vlastní ose. Drážďany jsou z Prahy coby kamenem dohodil. Můžete sednout na vlak, autobus, nebo pokud vlastníte auto, tak se nevázat časy odjezdů a vypravit se sami. A přesně tak jsme to udělali my.





Následující 3 dílná série postů o cestování Německem se bude týkat trasy:

Praha – Drážďany – Marzahn Hellersdorf – Berlin – Postupim – Moritzburg – Praha

A na tohle cestování budu vždy velmi ráda vzpomínat J

S přítelem jsme byli spolu ještě krátce a já jsem po návratu z Puly, o které byl tento post, pronesla, že bych se na podzim chtěla podívat do Německa a tak jsme začali plánovat. Nebudu se tu rozplývat na tím, jak skvělého přítele a zároveň parťáka pro cestování mám, jen bych tu ráda zmínila, že za tu dobu co spolu jsme (necelý rok), jsme se podívali do čtyř různých států a do prázdnin máme v plánu další čtyři a mě se tímto plní můj velký sen, procestovat všechny krásné kouty nejen z Evropy, a to velmi rychle J takže děkuji za to, že mě děláš stále šťastnou J.


Ale k tématu, přítel řešil spíše věci kolem auta, jako ekologickou známku pro vjezd do centra Berlína aj. Já spíše ubytování a vše co bychom mohli navštívit.



Délka pobytu: 1 den
Moje kalkulace nákladů na dopravu / ubytování: Celkovou kalkulaci naleznete v posledním postu, ale když vezmu nízkou spotřebu (5 l / 100 km) našeho automobilu a vzdálenost Drážďan (cca 150 km), přibližně vycházela cesta tam okolo 300 Kč.
Popis výletu a celkové hodnocení:
Vyráželi jsme v pátek hned z práce, ve 14 hodin. Už ten den byl kouzelný sám o sobě, nepřipomínal chmurný podzim, ale spíše babí léto a sluníčko krásně svítilo, tak jako vždy se na nás smálo, jakoby říkalo, jen jeďte a hezky si to užjte. J Obecně máme štěstí na příjemné počasí při našich cestách. Cesta utíkala rychle a každý i bez navigace, by musel být slepý, aby minul dopravní značení navádějící na cestu do Drážďan již tady z Prahy. Jakmile přejedete hranice, poznáte to téměř okamžitě. Silnice v bezvadném stavu, čisté, rychlost některých projíždějících aut je neuvěřitelná i já, která nemusím extra rychlou jízdu, jsem byla pro, aby přítel, vyzkoušel limity svého auta. J Přijeli jsme už krátce po půl 4 a jen krátkou chvíli jsme hledali místečko, kde zaparkovat, tak abychom to měli levné a zároveň kousek pěšky k centru. Mapku Drážďan  vygooglíte snadno v různých jazycích či s popisky.


Od auta jsme došli ke Zwingeru během 10 minut, neminuli jsme galerii Altmarkt a obchůdky cestou do centra. Vstup do Zwingeru je zdarma, a následný pohled co se nám naskytl byl úžasný. Nejdřív jsme se procházeli dole po nádvoří a poté se přesunuli na horní ochozy. Jedním slovem nádhera. 


Pak jsme u jezírka v sousedícím parku posvačili a vydali se podél řeky Labe nábřežím dál. 



Vše bylo tak blízko a na dohled. Když už slunce začalo klesat z obzoru, vydali jsme se k autu s dalším cílem, přiblížit se ještě večer k Berlínu a na nějakém odpočívadle přespat v autě. Škoda Octavia Combi je opravdu prostorná a tak pár kilometrů před Berlínem jsme ve večerních hodinách zastavili na jednom z odpočívadel. Na odpočívadlech jsou toalety, tekoucí voda, nic nebránilo večerní ani ranní hygieně a nerušeně jsme celou noc spali. Až ranní paprsky slunce nás vzbudili a mi vyrazili dál…

Přidávám ještě nějaké fotky a pokračování příště....













Ahoj V.



Žádné komentáře:

Okomentovat