úterý 25. března 2014

Salát se zastřeným vejcem / Salad with poached egg

Před nějakým tím dnem jsem se dívala na Česko vaří s Polreichem, kde opět zakomponoval ztracené, neboli zastřené vejce na salát. Přípravu jsem v různých pořadech viděla již několikrát a nezdála se mi nijak složitá, tak jsem se včera rozhodla připravit nám jej k večeři. Jak jsem to řekla, přítel se už nedal přemluvit k tomu, že povečeříme rohlíky s domácí paštikou a tak jsem se dala do vaření :-) Zabere to jen pár minut a je to mňamka.



Na salát budeme potřebovat:
libovolnou zeleninu 
(já dala přednost ledovému salátu, cherry rajčátkům, okurce, paprice a mrkvi pokrájené na nudličky)
2 vejce
sůl, pepř, olivový olej, ocet

Postup:
Salát natrháme na kousky, zeleninu pokrájíme a nandáme promíchané a osolené na dva talíře. V hrnci (raději ve větším, i když já použila jen malý) přivedeme vodu s octem těsně před bod varu (to znamená, že se na dně hrnce budou tvořit bublinky). Vejce si rozklepneme do mističky, ale pozor žloutek musí držet pohromadě. Vařečkou v kroužíme v hrnci, dokud nevznikne malý výr do jehož středu vlijeme vejce (vždy jen jedno). Necháme vařit 3 minuty a vejce můžeme z hrnce vyjmout položit na salát a na povrchu naříznout, tak aby se část žloutku hezky rozlila, udělá to hezký efekt. To samé zopakujeme s druhým vejcem a pak už jen vejce  na salátu osolíme, opepříme a celé lehce zakápneme olivovým olejem.

Pokud dodržíte postup, mělo by se vše povést. Voda v hrnci nesmí při vlití vejce nezkrotně bublat, došlo by k potrhání vejce a bylo by legraci, s výrem buďte důslední, podle toho jaký výr a kam vejce vlijete bude mít zastřené vejce tvar.

Hodně štěstí a dobrou chuť.

Ahoj V.

Žádné komentáře:

Okomentovat