čtvrtek 26. června 2014

RÝNSKÉ VODOPÁDY / Rheinfalls / Switzerland / part 2 / May 2014




Omlouvám se za menší časovou propast mezi příspěvky, ale snad pochopíte dozvuky zkouškového, které už mám úspěšně za sebou. Hlavně je venku konečně nádherně a tak si místo sezení v práci jezdím po pražských vozovnách a fotím na intranetové stránky, doma taky moc nesedím, hezky venku bruslím a začala jsem chodit s mamkou na H.E.A.T :-) A jak si letní počasí užíváte vy?
Ale zpátky k tématu, první část příspěvku ze Švýcarska končí zrovna v tom nejlepším. Ano cestou za Rýnskými vodopády. Musela bych si otevřít slovník, abych jejich neskutečnou krásu popsala takovými slovy, jaké si zaslouží. Místo toho sem ale přidám pořádnou nálož fotek, které slova nahradí a stanou se tak snadno inspirací pro Vaše letní výletnění :-)










Autobus CK nás dopravil k zámku ve městečku Schaffhausen. Při návštěvě Rýnských vodopádů máte dvě možnosti, první jsem zmínila výše a druhou je plácek pod vodopády. Zastávám ten názor, že jít k nim od zámečku, je o moc kouzelnější. Sházíte postupně po jednotlivých vyhlídkách a jste jim, tak blíž a blíž. Tento zážitek vrcholí ve spodním patře, kde je „vysutý balkón“ a vodopády padají přímo pod Vámi.









Můžete se také projet lodičkou na skalní útvar, přímo do centra dění, ale připravíte se tak širší spektrum pohledů, které vyhlídky nabízí. Nebo lépe, můžete skloubit vše dohromady a o nic se neochudit J




Po prohlídce vodopádů, za které jsme dali 15 CHF (vstupenka stála asi 11 CHFK, nám CK naúčtovala parkovné autobusu) jsme pokračovali za německé hranice směr Kostnice. Řidič autobusu jel patrně tuto trasu poprvé. Hlavu jsme zamotali nejen celníkům u hranic, když jsme se asi 5x vrátili zpět do Švýcarska, protože řidič bloudil. Zachránil nás až další autobus stejné CK, za kterým jsme jeli a dojeli do dalšího cíle, ale tou dobou se z řad cestujících ozývali salvy smíchu a hlášky typu „To v dnešní době nemá navigaci?“; „Ne tady doleva!“; „Jeď doprava!“.

Když jsme přijeli do Kostnice, tak bylo už něco kolem osmé hodiny večerní. Jediným cílem, bylo shlédnout Husův dům, sídlo Koncilu a krásné Bodamské jezero. Tou dobou se ale můj foťák začal vypravovat na poslední odpočinek a tak jsem tu krásu nemohla už zachytit. Teď už mám, ale spolehlivější stroj, je to nejmenší zrcadlovka od Canonu a doma mu říkáme „Dělo“ J







Po návštěvě Kostnice jsme odpadli v autobuse, únava udělala své a tak jsme se vzbudili pomalu až v Praze v brzkých ranních hodinách.

Délka pobytu: 1 den

Moje kalkulace nákladů na dopravu / ubytování: 1379,- nákup na Slevomat

Popis výletu a celkové hodnocení:

S Boleslavskou cestovkou nemám žádný větší problém. Jejich ceny jsou likvidační, tak si pomalu zvykám na nepohodlné sedačky, sem tam na nějaký ten přešlap, ale zatím mě vždy dovezli tam i zpátky v pořádku, takže palec nahoru :-)

Švýcarsko dostane své místo v těch top cestách, které jsem podnikla. Nezastírám však, že největší zásluhu na tom mají právě Rýnské vodopády, pro které jsem se tolik nadchla :-) Takže doporučuji i Vám !

Minulý týden jsem se vrátila z polské Varšavy, která pro mě byla taky skvělým zážitkem, obzvlášť v podobě výprodejů J Ale o tom zase příště. A teď už pomalu balím, protože za týden s přítelem míříme do prosluněné Paříže a já si tak splním další cestovatelský sen J

Řekněte, jakou dovolenou jste si naplánovali na letošní léto vy? J Dáváte přednost klasickým pobytovým destinacím a válení se u moře, nebo máte raději poznávací zájezdy a cestování na vlastní pěst? J



Ahoj V.



Žádné komentáře:

Okomentovat