neděle 14. září 2014

Láska na první pohled: Cibulový koláč / Love at first sight: Onion quiche

Ahoj, dnešní příspěvek jsem zařadila přednostně, protože si to právem zasloužil. Slaný koláč, resp. quiche jsem pekla poprvé a vydařil se báječně, no nemáte chuť ochutnat? :-) 






Budeme potřebovat:

280 g hladké mouky
140 g másla
7 lžic vody
250 ml smetany ke šlehání
100-150g sýra (já použila jen goudu)
100 g slaniny (nemusí být)
500 g cibule (tady jsem si vyhrála a zkombinovala jsem hned tři - klasickou kuchyňskou, bílou a červenou)
2 vejce
sůl, pepř, trochu tymiánu




Nejprve si připravíme těsto. Z mouky a pokrájeného změklého másla vytvoříme cosi v konzistenci drobenky, k čemuž potom přidáme 7 lžic studené vody a zpracujeme v krásné hladké těsto, které necháme odpočinout 30 minut v lednici. 

Mezitím cca 15 - 20 minut zkaramelizujeme na kousku másla cibuli pokrájenou na nudličky. Po odstavení z plotny přilijeme smetanu, rozšlehané vejce, asi 3/4 z celkového množství sýru, sůl, pepř a tymián. Těsto vytlačíme do formy i po okrajích, tak aby kopírovalo formu, měli bychom nechat ještě 30 minut v lednici, ale to jsem vynechala a šoupla jsem těsto do trouby na 25-30 minut při 180 stupních. 

Nezapomeňte těsto propíchat vidličkou jako já (zachránila jsem to dodatečně asi po 15 minutách pečení) :-) Poté přidejte směs smetany, cibule a ostatních ingrediencí (na vrch můžete přidat orestovanou slaniu a část zbylou 1/4 množství sýru na posypání), troubu stáhněte na 150-160 stupňů pečte 30 minut, poté znovu zvyšte na 180 a ještě 10 minut dopékejte. 

S hotovým koláčem po prvotním vychladnutí honem rychle do lednice, ať můžete co nejdřív tento skvost ochutnat.

U nás se po něm zaprášilo velice rychle. Byl výborný k snídani po kocovině ze sobotního koncertu Kabátů :-) a jakou zkušenost s pečením slaných koláčů máte vy? Doporučíte mi nějaký další? :-) Budu ráda, tak šup sem s komentářem! 



Příjemný start do pracovního týdne a dobrou chuť přeje
V.

P.S. Omluvte absenci fotek z přípravy, ale foťák dobíjel energie na finální focení a celkový dojem nechci kazit fotkami z iphone (nic proti němu, ale zrcadlovka je zrcadlovka!)



Žádné komentáře:

Okomentovat