středa 2. dubna 2014

Slané celozrnné sušenky / Salted Whole Grain Crackers

Celozrnné sušenky jsem si zamilovala v obchodech, nicméně jejich cenu považuji jako daň za to, že si chceme dát něco zdravějšího, než klasické chipsy. Tušila jsem, že jejich výroba nebude nijak složitá a tak jsem se do toho dala sama a recept je na světě :-) Inspiraci jsem čerpala na Apetit.cz, ale základní recept jsem si upravila k obrazu svému.




Budeme potřebovat:
250 g mouky - já míchám žitnou (75g), celozrnnou (75g) a špaldovou (100g) 
100 g másla 
2 lžíce olivového oleje 
asi 1 čajovou lžičku soli 
velká hrst semínek – dávám lněné, dýňové, sezamové, slunečnicové, většinou mix 
asi 2 čajové lžičky sušeného česneku 
asi 1 čajová lžičky sušených bylinek (nejraději rozmarýn či tymián, může být i bazalka)

Postup:
Ze všech surovin vytvoříme těsto (část semínek si necháme na posyp). Z těsta vyválíme tenký plát, posypeme zbytkem semínek a válečkem zlehka převálíme, aby semínka ještě zatlačila částečně do těsta a nespadala. Nožem, radýlkem, či vykrajovátky vytvoříme požadovaný tvar sušenek, které pečeme ve vyhřáté troubě na 180 ºC 15-20 minut.

Snad se povedou i Vám a zamilujete si je stejně jako já :-)



Ahoj V.

Žádné komentáře:

Okomentovat